Höstprogram 2022

HÖSTPROGRAM 2022

Hällefors Ornitologiska Förening

Ladda hem programmet här: HOF Program hösten 2022

Söndag 18/9 kl. 06.00: Värmlandsnäs, Ladholmen Bra lokal med spännande arter. Samling Sävenforsvägen 3. Om du ansluter efter vägen ta kontakt med Leena Zander. Tel 070-362 3025

Lördag 24/9 kl. 14.00 : Kvismaren. Gäss och tranor samt rastande fåglar. Vi ser det stora infloget i skymningen, ett riktigt skådespel för öga och öra. Innan tittar vi på det som dyker upp (och ner).. Samling och avfärd vid Sävenforsvägen 3, Hällefors. Ansvarig Ann Larsson. Tel: 072-589 1427

Fredag-Lördag 14-15/10: Rosenbergsdagarna i Örebro. Närkes Ornitologiska Förening och Hopajola bjuder in till seminarier, föreläsningar om biologisk mångfald.

Se webbsida för program och anmälan: www.studieframjandet.se/Hopajola/rosenbergdagarna-2022/

Hör av dig till Aulis för samåkning 070-687 1111

Onsdag 26/10 kl. 18.00-21.00: Artportalen-kurs samverkan med Länsstyrelsen. Du får lära dig allt om Artportalen, hur man lägger inlägg, söker, skapar lokaler mm. Du kan komma och bara lyssna också. Ta med egen laptop eller smartphone. Föreningen bjuder på fika. Plats: Folkets Hus, Hällefors

Lördag 19/11, kl. 18.00: Hällefors Ornitologiska Förening firar 40-år. Vi jubilerar med fest! Vi bjuds på 2-rätters middag, kaffe och tårta. Lättdryck ingår. Egen dryck får medtagas. Kuvertavgift 125 kr. Vi har glädjen att få en spännande gäst och föredragshållare: Anders Wirdheim har arbetat för BirdLife Sverige i drygt 25 år. Som redaktör och senare informationsansvarig har han följt såväl fågelskådandets som vår fågelfaunas utveckling under lång tid.
Anders tema: Hur har intresset för fåglar utvecklats och förändrats de senaste årtiondena och vad händer med vår svenska fågelfauna? Plats: Jaktakademin Grythyttan, (fd. Folkets Hus).
Anmälan senast 4/11 till Aulis Syväjärvi: 070-687 11 11. E-post: aulis@atasteofmedia.se Varmt välkommen!

Måndag 28/11, kl. 17.30 Holksnickar-kväll. Plats: Hos Bo Jansson. Örling/Bäckelina. Tel: 070-691 4478 Ta med eget fika. Om du vill ansluta senare meddela ansvarig Aulis 070-6871111 Samling Sävenforsvägen 3. Hällefors.

ÖRNGÖMSLET Småsjömarken: Se webbsidan

ORRKOJAN Dammsmossen. Se webbsidan.

Klä dig efter väder och ta med matsäck. Betala till chaufför om du åker med i annans bil.

HOF Program hösten 2022